Zoekmachine Optimalisatie​
Hoe hoog scoort uw website in Google? Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het optimaliseren van websites zodat zoekmachines de website beter begrijpen en ze beter kunnen lezen. Het is belangrijk dat zoekmachines uw website goed kunnen lezen om de simpele reden dat de zoekmachines bepalen hoe hoog uw website staat in Google.
Wat is zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie (Search Engine Optimization of SEO) is een onderdeel van zoekmachinemarketing. Het kan worden gedefinieerd als het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante trefwoorden, trefwoordcombinatie(s) en zoekterm(en). Aangezien een vermelding in die organische resultaten gratis is, vormen deze zoekresultaten een interessant alternatief voor zoekmachine adverteren. Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van uw website zodat Google het beter kan lezen en crawlen. Google wil graag degene die zoekt in Google helpen aan het meest relevante zoek resultaat. Google heeft hiervoor een algoritme geschreven die bekend staat als Google Bot. Deze Google Bot zoekt het hele internet af op websites die relevant zijn voor Google om in Google weer te geven. Er zijn vele factoren die bepalen of uw website relevant genoeg is. Google is hier erg vaag over om ervoor te zorgen dat men geen succesfactor weet te vinden.
Google zet dus alleen relevante websites in Google waarvan Google denkt dat dat het beste antwoord is op de vraag die u aan de zoekmachine heeft gesteld. Het kan dus ook heel goed zijn dat u een website heeft die nog helemaal niet in Google staat of bijna niet te vinden is in Google. De redenen die indexeren verhinderen zijn de volgende:
- Onvoldoende links naar uw site (backlinks).
- Uw website is zo nieuw, de zoekmachine heeft nog geen tijd gehad om het te beoordelen en te indexeren.
- Het ontwerp van uw site maakt het Google lastig om de content ervan te crawlen.
- Google heeft een foutmelding weergegeven tijdens het crawlen van de website.
- Uw beleidsregels voorkomen dat Google de site kan bezoeken.
Bovenstaande is nog maar een erg beperkte weergave van de werkelijkheid.Â
Zoekmachine optimalisatie kan onderverdeeld worden in 3 SEO elementen
In onderstaande sub paragrafen wordt er dieper ingegaan op wat zoekmachine optimalisatie precies inhoudt. Om het makkelijker te maken hebben we de sub paragrafen onderverdeeld in de 3 hoofdcategorieën van SEO.Â
Technische SEO
Technische SEO is meer de achterkant van de website. Technische SEO (zoekmachine optimalisatie) is in feite het verbeteren van de technische aspecten van een website om de ranking van website pagina’s in de zoekmachines te verhogen. Hierbij moet u denken aan:
De structuur en leesbaarheid van de website
De structuur van de website is één van de belangrijkste dingen als het gaat om SEO. Hierbij kijkt de zoekmachine optimalisatie expert van GrowthDigital naar de gehele URL structuur van de website. Een website heeft allerlei technische factoren, zoals een canonical en de manier hoe een URL is opgebouwd. Bij een blog is het bijvoorbeeld belangrijk dat de URL goed leesbaar is en begrijpelijk voor Google. Daarnaast is het belangrijk dat u van pagina naar pagina linkt in uw website. Google Bot begint namelijk bij een bepaalde pagina en gaat via de links op die pagina naar de volgende pagina. Stel hij begint op de homepagina, maar de homepagina linkt niet door naar de verkooppagina, dan crawlt Google deze dus niet. Bij grote websites kan dit erg complex worden en onze experts zorgen er dan ook voor dat er een structuur uitgewerkt en berekent wordt voor u.
On-Page SEO
On-Page SEO betreft alle optimalisatie factoren binnen de inhoud van je website, zoals de content, afbeeldingen, interne links, metagegevens en veel meer. Er zijn ontzettend veel On-Page SEO factoren te benoemen. Een belangrijke factor voor de content is bijvoorbeeld de betrouwbaarheid, is het waar wat u verkondigt op uw website? Is de spelling correct? Staan de juist zoekwoorden er in en hoevaak staan deze zoekwoorden er in? Maar ook afbeeldingen zijn erg belangrijk. Google kan afbeeldingen maar beperkt lezen en daarom geeft men alt teksten mee aan afbeeldingen. Dit is vaak een korte zin dat een beschrijving geeft van wat de afbeelding weergeeft. Daarnaast heeft elke website h1, h2 en h3 koppen en deze moet in een logische volgorde staan met geoptimaliseerde koppen voor het juiste zoekwoord. Alles wat dus direct op de website kan worden aangepast om de zoekmachine optimalisatie te verbeteren valt onder On-Page SEO.
Een beperkte grip uit de On-Page SEO factoren:
- Titels
- Keywords
- Schema.org
- Meta discriptions
- Afbeelding optimalisatie
- Spelling
- Interne link
- Link naar andere pagina’sÂ
Off-Page SEO
Off-Page SEO zijn alle SEO factoren die u niet direct kan aanpassen op de website. Kortom alles wat van andere websites komt. Dit onderdeel is moeilijker en kost vaak meer tijd dan On-Page SEO. Dit komt omdat u vaak volledig afhankelijk bent van externe factoren.
Linkbuilding
Het over grote deel van Off-Page SEO bestaat uit linkbuilding. Linkbuilding is eigenlijk ervoor zorgen dat andere websites linken naar uw website. Google gebruikt deze links om te bepalen hoe relevant uw website is. Als andere websites naar uw content toelinken staan zij dus achter u. Backlinks kunnen zowel negatieve als positieve effecten vertonen op uw website. Komt de link van een goede betrouwbare website dan zal dit een positief effect met zich mee brengen. Maar krijt u daarentegen links die van minder betrouwbare websites komen kunnen deze juist een negatief effect hebben op uw SEO. Een zoekmachine optimalisatie expert zorgt voor een natuurlijk link profiel met betrouwbaar websites. De werkzaamheden bij linkbuilding zijn dan ook het zoeken van nieuwe links, partnerships aangaan en het verwijderen van links die mogelijk uw website aantasten.
Social media & merkbekendheid
Daarnaast is het belangrijk dat u ook sociale signalen krijgt naar uw website. Social media is tegenwoordig niet meer weg te denken. Bijna iedereen in de wereld heeft wel een vorm van social media. Het kan uw naamsbekendheid verbeteren, maar ook positieve reviews opleveren. Het is dan ook erg belangrijk dat uw bedrijf in bezit is van een social media account. Door social media goed bij te houden creëert u positieve signalen zoals shares naar uw website toe.
Uiteraard zijn reviews over uw bedrijf erg belangrijk. Google kan namelijk ook de reviews lezen. Slechte reviews werken slecht op uw zoekmachine optimalisatie. De SEO expert van GrowthDigital zal de negatieve gevolgen hiervan altijd proberen te voorkomen. Echter, het is wel zo dat Off-Page SEO en voornamelijk reviews moeilijk aan te passen zijn, omdat de SEO expert hier geen directe invloed op uit kan oefenen.Â
Waarom is zoekmachine optimalisatie zo belangrijk?
Zoekmachines bepalen of uw website wordt weergegeven of niet. Dit is nou eenmaal de macht van de zoekmachines. Google is hierin de grootste. 92.54% van de mensen die een zoekmachine gebruiken, gebruikt Google. Als uw bedrijf onvindbaar is via Google mist u maar lieft 92.54% van het aantal mensen dat zoekt op uw onderwerp via Google. Dus zoekmachines kunnen een enorme inkomstenbron zijn als u goed gevonden wordt. Dit is waarom Google zo belangrijk is als het gaat om zoekmachine optimalisatie. Elke website wil veel bezoekers en weinig betalen daarom is het van belang dat ook uw website geoptimaliseerd is voor Google.
Van welke kwaliteit is de content
- Hoe betrouwbaar is de website
- Hoe gebruiksvriendelijk is de website (denk bijvoorbeeld aan mobiel)
Dit is nog maar een kleine greep uit de echte ranking factoren van Google. Er zijn namelijk ook veel ranking factoren die Google niet zelf prijsgeeft. Hier komt men achter door het te testen. Als u zelf of een zoekmachine optimalisatie expert u website gaat optimaliseren kijken zij naar al deze factoren en vergelijken ze met de concurrentie. Op deze manier kan een SEO expert bepalen aan welke knoppen hij moet gaan draaien om de optimalisatie van de website te verbeteren. Wilt u het eerst liever zelf proberen dan heeft google een zoekmachine optimalisatie starter gids die u kunt raadplegen.
Google en zoekmachine optimalisatie experts
Als u de starter gids van Google mag geloven hoeft u alleen een SEO expert als u zelf geen tijd heeft voor het uitvoeren van zoekmachine optimalisatie. Echter, dit is een beperkt beeld van de werkelijkheid. Google kent veel ranking factoren die zij niet zelf prijsgeven aan experts en website beheerders. Het is logisch dat Google geen belang heeft bij experts. Google manipuleren om hoger in Google te scoren is in principe wat een SEO expert doet. Google heeft liever dat iedereen gewoon zelf zijn SEO doet en dat de zoekmachine dan vervolgens kan bepalen hoe hoog welke website komt te staan. Zoekmachine optimalisatie experts en Google zijn vaak niet hele goede vrienden. Google verspreid vaak valse informatie over updates en geeft beperkt antwoord op de vragen die men aan hun stelt.
Zoekmachine optimalisatie uitbesteden of toch zelf doen?
Zodra uw website professioneel wordt dan is het eigenlijk tijd om een SEO expert in te schakelen. Los van of de eigenaar zelf verstand heeft van SEO is het altijd belangrijk om een second opinion aan te vragen naar de website. Het verschil tussen een SEO expert en een website eigenaar die minder verstand van SEO heeft is groot. Dit komt voornamelijk door ervaring. Wij werken met 100 websites op een dag, waarbij we allerlei methodes testen om hoger te komen in Google. Wij van GrowthDigital weten precies wat wel en wat niet werkt in de zoekmachines. Deze kennis hebben wij verzameld in de loop der jaren. Voor een beginner SEO is het erg lastig om deze ervaring met één website op te doen. Bent u dus zelf geen SEO expert, dan raden wij u aan om uw SEO uit te besteden aan een officieel zoekmachine bedrijf zoals GrowthDigital Online Marketing.
GrowthDigital uw SEO Expert
Waarom zou u GrowthDigital in moeten schakelen voor uw zoekmachine optimalisatie? GrowthDigital is een jong bedrijf met SEO experts die niet alleen zoekmachine optimalisatie voor klanten uitvoert. Maar ook voor zichzelf. Iedereen bij ons heeft ook websites en projecten lopen. Daarom zijn wij ook buiten werktijd met zoekmachine optimalisatie bezig. Daarnaast gebruikt GrowthDigital ook eigen ontwikkelde SEO tools met factoren die wij en anderen getest hebben en waarvan wij dus zeker weten dat ze werken. GrowthDigital werkt internationaal samen met veel bedrijven en wisselt informatie uit en doet gezamenlijk testen om zoveel mogelijk SEO kennis op te doen. Al deze kennis kunnen wij toepassen op uw website en daarom raden wij u aan om een zoekmachine optimalisatie uit te besteden.
Zoekmachine Optimalisatie uitbesteden aan GrowthDigital
Wilt er zeker van zijn dat uw website op en top is geoptimaliseerd voor de zoekmachines? Vraag dan vandaag nog een vrijblijvende offerte aan bij GrowthDigital Online Marketing. Met onze kennis en ervaringen weten wij precies wat nodig is voor uw website om hoger in Google te komen. Wij analyseren uw website maar ook die van uw concurrenten om er zeker van te zijn dat uw website het beste is in de branche. Waarom zou u zelf alles uitzoeken en al uw tijd besteden aan het leren van SEO als u het ook door een expert kan laten doen? Is uw tijd niet veel meer waard als u gewoon doet waar u goed in bent? Terug naar de core business van uw bedrijf en laat ons uw pagina’s optimaliseren. Neem vandaag nog content op met GrowthDigital online marketing via 050 (5044782).
Wij houden ons aan de kwaliteit richtlijnen van Google
GrowthDigital neemt geen risico met uw website. Wij zorgen er altijd voor dat uw website geen handmatige acties krijgt door het overtreden van de Google Guidelines. Veel online marketing bedrijven kennen de richtlijnen van Google niet goed of houden dit onvoldoende bij. Het is erg belangrijk om deze documenten goed te bestuderen om er zeker van te zijn dat je geen dingen met de site doet die tegen die richtlijnen van Google zijn. Wij als GrowthDigital zoeken de grens op waar nodig, maar zorgen altijd voor risicoloze SEO. Alles wat wij uitvoeren is uitgebreid getest op andere websites voordat we dit toepassen bij onze klanten. Wilt u zelf eens neuzen in deze richtlijnen? Hier is het officiele document over de kwaliteit richtlijnen van google.
We werken met de volgende klanten:
Ervaar SEO optimalisatie met 97% klanttevredenheid